Kotiseutu on tarjonnut viime päivinä paitsi pohdittavaa myös yhden sekopäisen illan, ison finnin keskelle leukaa, vesisadetta niskaan, riidan vanhempien kanssa ja elokuvaelämyksen. Silti, huomenna on aika hypätä junaan ja palata kotiin oman elämän pariin. Yllätyksenä sain kuulla, että lomani jatkuu vielä ensi viikon. Aion siis silloin vain urheilla ja selvittää Hra. Lahden lopullisen tilan vihdoinkin.

Viikonloppuna oli lapsuuden ystävän häät. Rennot, hauskat kaverihäät. Olin aika beibenä liikenteessä, joten yritin soitella ja viestiä Hra. Lahden kanssa, jotta saisin hänen tunteensa minua kohtaan kohtaan heräämään. Lähetin itsestäni kuvankin. Sain vastauksen kyllä, Hra. oli kuumottunut. Mutta mustasukkaisuudesta tai tunteiden palosta ei ollut puhettakaan. Ja kuinkas sitten kävikään? Tietysti, heikkolihaisena pikkuhorona päädyin nurkkaan hinkuttelemaan Bestmanin kanssa. Voi pasga. Ei sillä, Bestman oli jotakuinkin "Maailman Kaunein Mies", hiton herkullisen hyvä suutelija ja hauskakin. -ja  erittäin naimisissa-.

Aamulla kadutti ja nauratti. Kyllä Nti. Persoona osaa. Soitin Hra. Lahdelle ja mainitsin asiasta ympäripyöreästi ja olisin toivonut hillitöntä mustasukkaista raivopuuskaa, jossa hän samalla tunnustaisi rakkautensa minulle. Ei tullut. Sen sijaan hän kertoi tajuavansa, että testaan häntä. Perkeleen tarkkasilmäinen liero. Sovittiin Hra. Lahden kanssa, että nähdään ehkä perjantaina. Mitä minä teen? Mitä ihmettä minä teen hänen kanssaan? Nyt tunnustan, kahden vuoden tuntemisen jälkeen, että olen rakastunut Hra Lahteen, entiseen fuckbuddyyni ja ystävääni. Haluan hänet ja jollain tasolla uskon tunteen olevan molemmin puolinen, mutta... "minä en halua seurustella"-Hra. Lahti on vaikeasti luettavissa.

Olen viettänyt kotipaikkakunnalla nyt viikon. Ystäviä on ollut enemmän kuin ihanaa nähdä, vanhempien kanssa meni 2 päivää oikein hyvin. Sitten tuli riita. Vanhempien nalkutuksen, Bestmänin hinkuttelun ja Hra. Lahti kriisin jälkeen sain keskelle leukaani tosi ison ja kamalan (puristamattoman) finnin. En tule näyttämään hyvältä naamastani perjantaina mitenkään päin, voi ei. Varasin siis ajan Brasilialaiseen vahaukseen perjantaiaamuksi, ennen mahdollista Lahteen menoa. Säälittävää? -Kyllä. Välttämätöntä? -Ehdottomasti. Jos ei voi näyttää naamasta hyvältä, niin edes sitten pimpsasta.

Kävin katsomassa Volverin. Ah. Ihana.