Positiivinen ongelma: Tarjolla juuri nyt neljä miestä. Negatiivinen seuraus: Vaikeus valita. Neutraali parodoksi: Mistä tietää millä perusteilla tehdä päätös?

Aloitan helpoimmasta:

1. Muusikko: Hän on Muusikkoystäväni tuttu, jonka olen tavannut muutamia kertoja aina siellä täällä. Mukava, rauhallinen ja komea muusikkomies. Suurta värettä ei ikinä ole ollut, mutta toisaalta en ole koskaan kyllä ottanut selvääkään voisiko värettä olla. Hän ei ole poissuljettu vaihtoehto; haluaa perustaa perhettä, on sitoutumiskykyinen ja uskollinen. Muusikko oli nyt sitten maininnut haluavansa kanssani kahville ja minä sitten heikkolihaisena pikkuhorona heti että: kylläkyllä. Lopputulos: Mulla on hänen numeronsa ja nyt pitäisi sopia aika, jolloin tavataan.

2. Diplomi Insinööri: Kotikaupungin kaverini serkku, jonka kanssa minulle järjestettiin viime talvena sokkotreffit. Asuu 800 kilometrin päässä toisella puolella Suomea, mutta harkitsee muuttoa samaan kaupunkiin jossa elän. On kehunut minua maasta taivaaseen, mutta välimatka esti lisätapaamiset. Treffeillä ei ollut suurta värettä, mutta samoista syistä kuin Muusikko, ei D.I. ole myöskään poissuljettu vaihtoehto. Hän on minua reilusti (n. 10 vuotta) vanhempi ja ollut jo kerran naimisissa tosin. Kotikaupungin kaverini viettää hääpäiväänsä reilun kuukauden kuluttua ja kutsuu silloin illallisille kolme pariskuntaa, joista yksi olisi järjestetty deitti, minä ja D.I. Lopputulos: Sanoin heikkolihaisena pikkuhorona tietenkin kotikaupungin kaverilleni että: kylläkyllä.

3. Bestman: Kyllä, minulle selvennettiin tilannetta. Ei olekaan niin naimisissa kuin luulin, ero on jo vireillä ja asumusero ollut voimassa kauan. Bestman tiedotti minulle tänään jättävänsä tänään eropaperit ja samassa vahingossa paljasti googlettaneensa minut. On selvästi kiinnostunut, suutelee hyvin, on jumalaisen hyvännäköinen ja pitää samoista asioista kuin minä. Värettä on, vähän. Kuulin kuitenkin hänen tapailleen jo jotain tyttöä, mutta vakavaa se ei ole. Mutta varattu mies tai edes tavallaan varattu saa karvani nousemaan pystyyn. Lopputulos: viikonlopun Hääpari järjestää illallista merelle, kutsuu mukaan vain minut ja Bestmanin lähiviikkoina. Minä luonnollisesti heikkolihaisena pikkuhorona suostuin; kylläkyllä.

4. Hra. Lahti: Pyysi luokseen huomenna. Menen aamulla Brasilialaiseen vahaukseen, laitan seksikkäät vaatteet ja aion jäädä yöksi. Värettä on, rakastunut olen, hän pitää minusta kovasti ja tuntee minut läpikotaisin. Mutta ei halua seurustella -hokee sitä koko ajan, mutta käyttäytyy toisin. Lopputulos: Menen huomenna Lahteen rakastuneena enkä tiedä mitä tehdä. Hänet haluaisin maailman eniten, mutta mihin minun pitää suostua? Missä kulkee raja? Jos toinen ei voi eikä halua sitoutua. Pitääkö minun silti kärsivällisesti odottaa hänen ratkaisuaan, jotta ainakin näytän hänelle olevani itse tosissani hänen kanssaan, sen sijaan että hippailen miehen jos toisenkin kanssa? Paras ystäväni on joutunut kuuntelemaan koko kuluneen viikon minun ruikutustani tästä dilemmasta.

Ainakin on sutinaa, ei voi muuta väittää.

P.S. Kukaan ystävistäni ei tiedä näistä kieroista kuvioista mitään. Vain Muusikkoystäväni, Kotikaupungin kaverini, Hääpari ja Paras ystäväni tietävät kukin yhdestä miehestä. He taas eivät tunne toisiaan lainkaan. Huh. Mutta kuinka kauan valheeni kestävät?